Hypecycles in Edutech

14. September 2015 § Hinterlasse einen Kommentar

„I go through five year cycles. My early interest was in blogs and wikis in learning. Then my attention turned to connectivism and networked learning. Then to MOOCs. And then to learning analytics. These have all been terrific experiences and I’m proud to have been able to work with leading researchers and exceptional students. But it’s time for change. A curious disconnect has been emerging in my thinking, one that has been made clear with the hype-oriented buzzwords of today’s ed tech companies. I no longer want to be affiliated with the tool-fetish of edtech. It’s time to say adios to technosolutionism that recreates people as agents within a programmed infrastructure.“

Aus einem kritischen Artikel über die Vermittlungstechniken und die Hypes von George Simens auf elearnspace.

Tagged:, , , ,

Schreibe einen Kommentar

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s

Was ist das?

Du liest momentan Hypecycles in Edutech auf Fortbildung in Bibliotheken.

Meta

%d Bloggern gefällt das: